Tunteiden selvitys:

"Tom!" hihkasin ilosena, ku se ootti mua portill. " Heiijj.. Piditkö ruususta?" Tom kysyi, ja nyökkäsin hymyillen. " Kiitti, se on ihana." sanoin hymyillen, ja värähdin kiljumisen kuullessani. Käännyin ympäri hitaasti, ja meidän luokan tytöt juoksi sieltä.
" Tom! Me rakastetaan sua!.....Saanko nimmarin...?.. Voidaanko ottaa yhteiskuva..?" ties mitä ne kyseli, ja läppäsin käden otsaani. Mun hermot oli taas lähell mennä, kunnes.
" Sori tytöt, mutt mä en nyt kerkee." Tom sano, ja nostin katseeni siihen yllättyneen. Sit se nappas mua kädestä kii, ja lähti menee. Kävelin Tomin vierell, kattoen sitä yllättyneen. " Tota en osannu odottaa sulta." totesin Tomille.
" Etkö?" Tom kysyi, ja virnisti pienesti. " En." sanoin uudestaan, ja katoin lopulta eteenpäin.
" Mites kouluss meni?" Tom kysy, ja vilkasin sitä ihmettyneen. " Ihan hyvin. " vastasin sille, ja se nyökkäs. Pien hymy nous mun kasvoille, ehkä mä todell olin oikeess aamusten ajatuksieni mukaan.
Me käveltiin mun kotiin, tosin, Tom ei tullu mukaan. Se meni omaan himaansa, ja mä omaan. Vein mun repun yläkertaan, ja sit Chris tuli. " Faijja lähti taas työmatkalle.." se sano, ja nyökkäsin. " Selvä se. " sanoin, olin jo tottunu siihen. Mutsi nyt oli töiss, mutt se kulma pääsis tänään aikasemmin. " No, mistäs toi on peräsin?" Chris kysy, ja osotti sormellaan ruusuu mun pöydäll, ja nojaili oven pieleen. " Se oli aamull ku heräsin mun ikkunalaudall.. Tomilta.." vastasin hymyillen. " Ja ootko sä nyt valinnu sen sit?" Chris jatko.
" En. Tai siis. Mä en oo valinnu viell kumpaakaan.. Tomill on tää päivä mahollisuutena kertoo viell mitä haluu." sanoin, ja Chris nyökkäs lähtien sit. Oli ihanaa, ku oli isoveli. Sille oli helppo puhuu kaikest, nyt kun Melanietakaan ei oo ollu enää kuuntelemass moneen vuoteen.

Mä tein läksyt, ja Chris oli laitttanu ruokaakin.  Se oli laittanu pastaa ja tehny jotain ihanaa tomaattikermakastiketta. Ruoka oli ihan älyn hyvää, ja Kanonkin näytti syövän omat ruokansa suurell halull. Sit mä menin mun huoneeseen. Mä vilkasin mun rannetta.. Se näytti aika ilkeet, ku siin oli paljon kuivunutta verta. Hipsin kylppäriin, ja pesin sen vedell nopeesti puhtaaks. Sit kuivasin sen, ja menin mun huoneeseen. Vaihoin mun hupparin toiseen, ja vedin vetoketjun melkein kiinni.
Sit otin mun kameran, ja lähin vanhempien makkariin. Kytkin kameran tietokoneeseen, ja siirsin kuvat siit koneelle.
Katoin hiljaa, hymyillen mun ja Tomin kuvii, miss me oltiin lähekkäin, miss me suudeltiin. Tulostin kaks kertaa kuvan aidolle valokuvapaperille, missä me istuttiin mun vuoteell, ja mä olin Tomin takaa kietonu kädet sen kaulalle. Tom kahto mua hymyillen, ja mä sitä.
Sit lähin mun huoneeseen, ja kaivoin laatikosta kehykset. Laitoin kuvat kehyksiin, ja viell talteen ne toistaseks, en esille. Katoin kuvaa mun pöydäll, miss kaikki naapurin pojat oli. Mun kasvoille nous pien hymy, ku katoin sitä.
Sit mä sain viestin puhelimeen. Siin luki: " Tuu ikkunaan." Se oli Tomilt. En vastannu, vaan kävelin ikkunaan, niinku viestiss sanottiin. Katoin Tomin huoneelle, mutt siell ei olllu mitään. Ihmettelin, ja katoin ulos. Mun katse kierti niitten pihamaalla, ja sit se meni laiturille, ja sinne se jäi. Mä katoin suu auki sitä, ku siell oli levitettynä valkee iso liina, ja siin oli kulho, ja kulho täynnä punasii mansikoit. Mä näin siell punasii ruusui myös, ja Tom seiso laiturill, ja muutamii kynttilöit palo siell. Sit sain toisen viestin: " Laita jotain nättii päälle, ja tuu tänne." Hymy nous mun kasvoille ja katsahin viell ulos. Tom hymyili mulle, ja mä lähin ikkunast. Jätin puhelimen pöydälle, ja menin vaatekaapille. Tongin sen sisältöö, ja lopult löysin ihan nätit vaatteet, omast mielestäni.
Laitoin ylleni mustan hameen, jossa oli hopeinen ketju. Täll kertaa en laittanu legginsei alle, ja vedin ylleni valkeen topin. Laitoin ranteeseen hopeisen rannekorun, joss riippu pien sydän. Sit menin peilin luo. Korjasin mun meikkii, ja kampaust. Sit katoin sitä Tomin koru pöydäll. Mä olin heittäny sen pois eilis iltana. Kävelin pöydälle, ja katoin sitä arvellen. Otin sen sit mun käteen, ja palasin peilille. Laitoin korun mun kaulaan roikkuu, ja katoin sitä hiljaa. Lopult hymy nous mun kasvoille, ja kiiruhin portaat alas.
En laittanu kenkii, vaan kävelin paljain jaloin nurmen ylite, laiturille, Tomin luo.
Katoin laiturii hymyillen pienesti, ja sit Tomii. " Sä oot kaunis." Tom sano mulle hellästi. Katoin sitä silmiin, ja hymyilin kiitokseksi. Me istuttiin liinan päälle laiturille, aika lähekkäin.' Tää on Tomin viimenen mahollisuus, ennen huomist..' ajattelin kattoessani järvelle, jonne aurinko näytti laskeutuvan. " Mä en oo mikään kauheen romanttinen tyyppi omast mielestäni, mutt mä yritin kuitenkin parhaani nytten. Billkään ei oo koton tänään, nii ajattelin yllättää sut, ett saatas olla hetki kahestaan rauhass.." Tom sano, ja nyökkäsin sille hiljaa. " Mun mielest.. Tää on tosi hyvä panostus sulta.." sanoin lempeesti ja toin mun katseen Tomiin. Hymyilin sille hiljaa, ja se mulle.
Me juteltiin paljon sinä iltana, ja syötiin niit mansikoit, kunnes me saatiin niist tarpeeks. Mä ajattelin, ett Tom teki tän viimesen yhteisen illan tarkotukseks.
Sit Tom veti mut sen syliin, enkä mä pistäny vastaan. Me katottiin järvelle päin, tai no, mä katoin, Tom tais kattoo mua. Tom veti mut sen halaukseen, ja mä halasin sitä lujaa. Suljin mun silmät, kun kyyneleet alko täyttää mun silmii. Tän tekeminen koski. Mä tiesin nyt, ett mä valitsisin Billin huomenn. Mä en ois halunnu, mutt en halunnu olla yksinkään, ja Tom ei ollu näyttäny mitenkään tunteitaan nyt puolen toista tunnin aikana.
" Mä rakastan sua Mary-Kate...." ajattelin niit sanoi mun päässä hiljaa samall hetkell, ku luulin kuulevani ne. " Mä rakastan sua koko sydämestäni, jos sä jätät mut, mun sydän kuolee.." Tom kuiskas sanat upoten mun sydämeen. Mun silmät aukes, ja mä vetäydyin irti halauksest, ja katoin Tomii kyyneleit silmiss. " Oikeestikko..?" kysyin kuiskaten Tomilt. " Oikeesti.." Tom sano hiljaa, ja otti mun käden omiinsa, ja nosti sen rinnallensa, sydämensä kohalle. Istuin Tomin syliss, ja katoin sitä, kyynel vierähtäen mun poskelle. Mä tunsin, kuinka Tomin sydän hakkas ns. mun käden alla lujaa, normaalii lujempaa.. " Mikä sun päätökses sitten onkaan, mä kunnioitan sitä, vaikk se tulee varmasti olee mulle vaikeet, nähä sut toisen, Billin kanss.." Tom sano, ja laski irti mun kädest. Mä pidin mun käden ite sen rinnall, ja annoin sit sen valuu pois. Mä katoin Tomii hiljaa, kyyneleet vierien mun poskill. Mun käsi valu Tomin vartaloo pitkin alas, mut nostin sit sen Tomin poskelle. Siltin sitä hiljaa, ja toin mun kasvot lähemmäs. Painoin mun huulet Tomin huuliin kevyesti, ja painoin niille pehmeille, lämpimille ja kosteille huulille viimesen suudelman. Tom vastas varovasti mun suudelmaan, ennenku mä irtauduin, ja nousin sen sylist. Katoin Tomii, ku se istu laiturill, niin orvon näkösenä. Purin mun alahuulta, ku kyyneleet vieri mun kasvoill. " Heippa, Tom.." sanoin hiljaa, ja käännyin sit, ja kävelin pois..
Pidin mun katseen maassa, piiloss hiusten alla.
Sit mä laitoin juoksuks. Mun jalat lähti juoksee, ja pian mä löysin itteni mun huoneest, sängylt itkemäst.
Mä itkin ja itkin, kunnes se laantu. Sit mä vaan makasin kylellään mun sängyll, ja puristin tyynyy mua vasten.
Mä itkin sen takii, et kukaan ei ollu koskaan sanonu mulle mitään sellasta, tai yrittänykkään ees yllättää mua silleen. Mä juoksin pois siks, koska mä en halunnu piallahtaa täysin itkuun, koska muuten Tom ois luullu, ett se teki kaiken ihan väärin. Ja mä kai just sainkin sen ajattelee silleen, ku juoksin.. Kukaan ei ollu ennen sanonu mulle mitään niin ihanaa, niin tosissaan.. Tom oli ensimmäinen, joka sai mut tuntemaan itenni niin erityiseks, niin tärkeeks sille.
Mutta siitä huolimatta...Nyt, mä olin viimein varma, kumman mä valitsisin.

Tuli seuraava päivä, ja mulla oli ihan sellanen tunne, kuin tää ois ohjelmaa, jonka nimenä ois: " Suomen unelmientyttö" Ja sill ois nyt jälellä ollu vaan enää ne kaks miestä, joista sen toinen pitäs valita, ja toisen sydän murskata.
Mä heräsin jo aikaseen, ja join teetä.. Mä en saanu nukuttuu paljoo yöllä, koska mua hermostutti tää päivä. Mä kävin suihkuss, ja olin siell pitkään. Se viilenti mun hermoi. Sit mä olin pitkään yöpuvuss, ja kävelin ympäri taloo. Mä en tienny, mitä sanoo, ku murskaisin kuitenkin toisen sydämen.
Sit mä puin ylleni. Laitoin valkeen hameen, jossa oli myös ketju, ja valkeen topin. Sit, mä kävelin peilin eteen. Nyt olin hieman huolellisempi meikin kanssa. Laitoi meikkipuuterin, ja ripsarin tasasesti. En vetäny paksui rajauksii, ja laitoin kimaltavaa, hopeista luomivärii. Laitoin huulille kiillettä. Sit mä laitoin mun kampauksen kuntoon. Laitoin sen normaalin, mut sit, ajattelin, ett se ei sopinu meikkiin..
Mä tein pari lettiä, ja sit se näytti sopivan. Jätin niin, ja laitoin ranteeseeni rannekorun, eilis illalta.
En laittanu Tomin koruu.
Sit mä kävelin alas, ja Chris kahto mua outona. " Wau, säpäs oot muuttunu.." Chris sano, ja hymyilin pienesti, mutt en sanonu mitään. Mull ei ollu nälkä, nii en syöny mitään.. Katoin kelloo, mun pitäskin mennä nyt.. Kello oli 11.
Laitoin ballerinat jalkoihin, ja astelin ovesta ulos. Kävelin rauhass, en hätiköiny. Kävelin nurmen poikki naapuriin.
Mä kävelin ovelle, ja tartuin kahvaan. Vedin syvään henkee, ja astuin sisään sit. Jätin kengät mun jaloist. Mä en nähny ketään heti, mut kun kävelin olkkariin, Tom ja Bill oli siellä. Pysähdyin oven suulle kahtoo niitä. Ne huomas mut kohta, ja kahtovat mua ihmeissään. Kai mä olin vähän erilainen, kuin normaalisti. "Wau...." Pääs hiljaa molempien suista, ja hymy kohos mun huulille, mutt hävitin sen pian. Mä kävelin olkkariin, ja istuin nojatuoliin, ku pojat istu sohvall.. Mä en sanonu alkuun mitään..
" Ekaks.. Mä haluun sanoo.. Et mun tunne on sellane, ku mä oisin ohjelmass " Unelmienpoikamies" ja mä oisin se poika, ja te naisii, joista mun pitäs jompi kumpi valita. " sanoin, ja molemmat naurahti hiljaa, mäkin. " Mut sit.. Toiseks.. Mun valinta ei ollu helppo.. Mä en nukkunu paljoo viime yönä.. Must tuntu kamalalt jo ajatella, ett mä sären toisen sydämen.." sanoin hiljaa, ja katoin lattiaa..
" Mä sain lopult selkoo molempien tunteist mua kohtaan.. Ja kuitenkin niitten pohjalt, ja kummin mä ajattelin olevan paremmin... Mä.. Mä valitsin.. Mä.. Bill.. Mä en valinnu sua.." sanoin, ja kyyneleet kohos mun silmiin. Mä nostin mun katseen Billiin, ja Bill kahto mua hyväksyvästi, mutta näin sen olevan surullinen samall. Kyynel valu mun poskelle, ja pyyhkäsin sen pois. " Anna mulle anteeks. Mun ei ollu helppo valita.. Mut mä uskon, ett sulle on olemass joku parempi tyttökin kuin mä.. " sanoin, ja Bill nyökkäs vaan hiljaa. Sit se nous, ja käveli hiljaa yläkertaan, mitään sanomatta enää. Sit mä katoin Tomii. Mä näin ett se oli ilonen, mutt se ei iloinnu kuitenkaan ett ois hyppiny ilosta. Se ei kehannu tehä niin, koska ties, ett sen veljeen sattu.

" Annetaan Billin olla rauhass." sanoin Tomille, ja nousin ojentaen mun käden sille. Mä pyyhin mun kyyneleet pois, ja me lähettiin Tomin kanssa talost. Me juostiin meille, mun huoneeseen. Mun huoneess, Tom nappas mun syliinsä, ja kieputti ilmass ympäri. Mä nauroin ilosesti, ja hymy paisto mun kasvoill. Sit Tom laski mut alas, ja suuteli mua. Mä vastasin sen suudelmaan onnellisena.
" Tom, mä haluun sun tietävän, ett mä rakastan sua, tosissani." sanoin Tomille irtauduttuuni siitä, ja hymy nous Tomin kasvoille. " Mäkin rakastan sua." Tom sano ja hymyilin. Kävelin sit mun pöydän luo, ja otin Tomin korun sieltä. Kävin Tomin luo. Ojensin sen Tomille, ja uskoin ett se ymmärs mitä mä pyysin silt. Käännyin ympäri, ja Tom laitto korun mun kaulaan takas. Käännyin ympäri ja halasin sitä onnessani, pitkään.
Kun Tom irtautu, mä etin taas laatikost jotain. Mä kaivoin ne valokuvat kehyksineen sieltä. Laitoin toisen mun pöydälle, ja sit kävelin Tomi luo taas. Annoin sen sille. " Pidä tää talles." sanoin hymyillen. Tom otti valokuvan, ja kahto sitä hymyillen. Sit se katto mua. " Pidän, aina." Tom sano, ja laski sen vuoteelle. Hymyilin, ja kaadoin sen sängylle. Tulin sen päälle, ja suutelin sitä onnessani.
" Tiedätkö, ku tulit siit ovest, sä näytit ihan enkeliltä." Tom sano, ja virnistin sille, ja se virne pysy mun kasvoill pitkään.

Love<3