Syntymäpäivä:

Heräsin aamull, ja mua hymyilytti heti ku aukasin mun silmät. Nousin ylös, ja laitoin musiikkii heti soimaan. Petasin sängyn ja kaivelin kaappiani sitten. Katoin ulos, siell paisto aurinko. Kaivoin poikkeuksellisesti punasen hameen mun päälle, ja alle laitoin valkeet legginsit. Sit vedin ylle sen valkeen topin, ja katsahin mun ranteit. Arvet oli jo vanhojen näkösii, vaikka toki jos tarkasti katto, nii huomass, ett ne oli aika uusii. En laittanu siis hupparii, ja meikkasin sit. Laitoin hiukset kuntoon, ja lähin alakertaan hypellen.  " Huomenta!" sanoin hymyillen mutsille ja faijjalle. " Oho, sinäpäs olet pirteällä päällä. " faijja sano, ja nyökkäsin vaan.
" Hyvää syntymäpäivää kulta." mutsi sano, ja toi mulle paketin, joka oli punasessa lahjapeperiss. Kiitin ja laskin sen pöydälle. Rupesin aukasee sitä ja revin paperit pois. Nostin kannen pois, ja mun suu loksahti auki. " Oijj.. Suloinen.." karkas mun suusta ja nostin laatikosta koiranpennun mun syliin. Se oli selvästi kultaisennoutajan pentu, aivan varmasti. " Ihana.. Kiitti.." sanoin ja rapsutin pentua, joka haukahti kimeästi. " Ole hyvä. Se on muuten uros." faijja sano ja nyökkäsin. Mun nimessä oli heti sille sopiva nimi. " Tän nimi on sit Kanon." sanoin ylpeesti ja hymyilin. Laskin pennun maahan, ja se lähti tutkii taloo. Siivosin laatikon ja paperit pois, ja söin sit aamupalaa.

Hain kohta koiran vessast, ku se oli löytäny tiensä sinne. Vein sen yläkertaan mun huoneeseen, ja palasin hetkeks alas, ku mutsi huuti mua. " Nii?" kysyin ja kävelin olkkariin. " Tässä. Tarvitset näitä varmasti." äiti sanoi ja ojenti mulle 3 pientä pakettii lisää. Mä katoin sitä tyhmänä. " Hei, kyllä koira on tarpeeks. Ei sun tartte enää mitään antaa. " sanoin, mut se tyrkytti paketit mulle.
" Okei, no kiitti.." sanoin ja häivyin yläkertaan. Sulin oven mun peräss, ja istuin sängylle. Kanon tuli siihen vierelle, ja nuuhki mua. Aukasin yhen paketeist, ja löysin sielt koiranharjan. Hymy kohos mun kasvoille, ja aukasin seuraavan. Löysin sieltä vihreen kaulapannan, jossa roikkui hopeinen, luun muotoinen laatta, ja siihen oli jo kaiverrettu 'Kanon'. " Mitäs ne ties ett annan sulle nimeks Kanon?" kysyin koiralt, ja se katto mua pää kallellaan. Naurahin, ja nostin koiran mun syliin. Laitoin sille kaulapannan, ja aukasin sit vikan paketin. Siell oli sille ruokakipot. Laskin ne maahan seinän vierelle, ja siivosin laatikot pois.
Menin sit ikkunalle, ja aukasin sen. Katoin ulos, ja huomasin sit Tomin sen huoneess. Se oli nähtävästi vasta heränny. Katoin kelloo, ja se oli hieman yli 12. Hymyilin, ja vaklasin Tomia. Sill oli vasta farkut yllä, ja sill ei ollu paitaa taikka lippistä. Sen hiukset oli kyll sidottu kiinni. Katoin sen paljasta yläkroppaa, ja purin mun alahuulta. Vitsi sill on hyvä kroppa.
Katoin kun se veti paidan yllensä, ja sitten sen lippiksen. Katoin kun se asetti sen hyvin, ja sit se huomas mut. Hymyilin sille viattomasti, ja se tuli ikkunaan. Näytin sille, et tulis tänne. Se nyökkäs, ja katos vähäks aikaa. ' Se kävi hakee kengät..' ajattelin ja sit se aukas ikkunansa ja lähti tulee alas tikapuit pitkin, jotka oli ikkunan vieress.
Katoin kun se käveli maata pitkin, ja vilkasin Kanoniin, ku se kieriskeli lattialla. Hymyilin pienesti, ja katoin sit ku Tom kiipes mut ikkunan tikapuit pitkin ylös.
Väistin syrjään ikkunalta, ku se tuli mun huoneeseen. Sit ku se oli sisäll, sulin ikkunan. Hymyilin Tomille, ja kävin sit hakee Kanonin. Kävelin rastapään luo, joka istu ikkunalaudall. Pidin Kanonii mun syliss, ja näytin sitä Tomille. " Sain tän synttärilahjaks. Sen nimi on Kanon." sanoin hymyillen. " Suloinen. Niinkuin omistajansakkin." Tom sanoi ja virnisti kevyesti. Hymyilin sille, ja annoin Kanonin pojan syliin. Istuin sit sen vierelle ikkunalle. Katoin sitä ja Kanonii hymyillen. Sit Tom laski pennun maahan ja anto sen touhuta omiaan. " Hyvää syntymäpäivää." rastapää sano sit ja veti mut istumaan syliinsä. Hymyilin vain pojalle ja painoin suukon sen poskelle. " Muuten, vaklasitko sä mua koko ajan ku pukeuduin?" Tom kysy, ja virnistin kevyesti. " En. Huomasin sut vasta kun sull oli jo housut jalass." sanoin ja halasin sitä sitten hymyillen. Kattelin ikkunasta ulos hiljaa ja näin Tomin ystävät ja veljen pihalla. Katoin niit, ja Bill huomas mut.  Hymyilin sille ja se näytti mulle peukkua. Naurahin hiljaa. " Mitä naurat?" Tom kysy ja vetäydyin irti sit pienesti. " En mitään. Veljelles vaan." sanoin hymyillen ja katoin Tomii, sit sen veljee ulkona. Tom vilkas Billiä, ja hymyili vain. Sit se viittoili jotain ulkona. " Varo.." sanoin nopeesti, ja aukasin sit ikkunan. " Mulla ois asiaa Tomille, kerkeiskö se tulla käymään täällä?" Bill huuti pihalt, ja katoin Tomii. " Mee vaan jos haluut." sanoin ja nousin Tomin sylist. " Mä tuun koht takas, ehkä." Tom sano, ja nyökkäsin sille. Sit se häipy tikapuit pitkin, ja meni veljesä luo. En tienny mistä ne jutteli, mut Tom elehti mulle, et sen pitää lähtee Billin mukaan.
Nyökkäsin ja vilkutin sille.

Ite lähin sill välin, ku Tom oli poiss, käymään rannass.. Meidän talon ovelt, oli semmone 15 metrii rantaan. Kävelin parin puun välist rannalle, ja hiekka oli kivan pehmyttä, lämpimää. Kävelin laiturille ja kokeilin vettä. ' Ihanan lämmintä..' ajattelin ja päätin lähteä uimaan. Juoksin sisälle, ja kerroin meneväni uimaan. Tuntu oudolt, ku faijja oli nyt kotona. " Heijj, miss äiti on?" kysyin ohimennen. " Se lähti ostoksille." faijja vastas.
Juoksin portaat ylös huoneeseeni ja laitoin sen kiinni mun perässä. Menin kaapille ja aloin ettii bikineit.
Pian löysin ne(Kuva). Puin ne ylleni, ja hain kylppärist pyyhkeen. Rapsutin viell Kanonia ja otin aurinkolasit, ennenku lähin rantaan. Levitin pyyhkeen rannalle ja kävin makaa siihen. Suljin silmät, ja annoin auringon lämmittää mukavasti.
Makasin siin pitkään, ja vaihdoin lopult makaamaan mahalleni.
Hetken päästä nousin ja heitin aurinkolasit pyyhkeelle. Kävelin laiturille, ja hyppäsin sukeltaen veteen. Vesi oli ihanan lämmin, ja kohta nousin pintaan. Pyyhkäisin hiukset kasvoilta pois, ja hymyilin itsekseni. Oli ihanaa olla 14.vuotias, vaikka ei siinä kovin erityistä eroa ollut. Uiskentelin edes takaisin vedessä, ja sukeltelin välillä veteen.

Reilun tunnin päästä, olin just lähtemässä rannalta. Laitoin aurinkolasit mun päähän, kun hiukset oli kuivanut. Olin antanu niitten kuivaa auringossa.
Katoin Tomin ja kumppaneiden pihalle, ku musta Cadillac ilmesty sinne. Hyymy nous mun kasvoille, ku ne kanto ruokakassei sisälle. Vilkutin Tomille, ja se huomat mut. Hymy nous sen kasvoille, ja se tervehti mua koskettamalla lippiksensä lippaa. Hymyilin itsekseni. Katoin kun ne hävis sisälle, ja lähin itsekkin.
Kävelin sisälle, ja kävin viell suihkuss. Laitoin pyyhkeen ympärilleni ja menin huoneeseeni. Menin sängylleni, jossa vaatteeni olivat. Oikaisin niitä, ja katsahin ulos. Huomasin Tomin huoneessaan, ja tiesin, et se vois hyvin tirskitellä. Kävelin ikkunalle, ja Tom kahto muhun nyt. Näytin kieltä sille, ja vedin verhon eteen.
Menin sit sängylle, ja pudotin pyyhkeen lattialle jalkojeni juureen. Vedin alkkarit jalkaan, ja sit legginsit ja hameen. Verhon läpi tai raosta saattoi kuitenkin nähä musta vilauksen, mutt se ei haitannu niin paljoo. Vedin rintsikat ylle ja sit sen topin. Harjasin hiukset, ja laitoin meikit.
Menin sit ikkunalle ja aukasin verhot. Tom ei ollu enää huoneessaan. " Minne se hävis...." mumisin ja kiljasin saman tien. " Tom! Helkutti älä säikyttele tolleen." sanoin ikkunan läpi ja aukasin sen. Tom oli kiivenny äänettömästi portait pitkin. Rastapää virnisti vain ja tuli huoneeseen. " Sori, ei ollu tarkotus säikyttää.. " Tom sano ja nyökkäsin vaan. " Ei se mitään." sanoin, ja sulin sit ikkunan. Katsahin Kanonii, joka nukku mun vuoteell.
Hymyilin pienesti, ja katoin sit Tomii. Se kattoa mua hymyillen, ja menin istuu taas sen viereen ikkunalaudalle. " Missä te kävitte?" kysyin sitten Tomil. " Bill halus mut välttämättä mukaansa ostaa ruokaa." Tom sano, ja nyökyttelin sille. Kattelin sit Kanonii, jonka kylki kohos hiljaa mun vuoteella. Katsahin kelloo, se oli jo 18...
" Mennään meille." Tom sano hymyillen. " Okei.." vastasin sille. Noustiin ylös ikkunalaudalt, ja laskeuduttiin sit tikapuit pitkin alas. Luulin, et ois menty Tomin tikapuit pitkin, mut ei, me mentiinkin etuovest.
Tom aukas oven mulle, ja astelin sisään. Katoi ympärilleni, ja mun suu loksahti auki. " Onneks olkoon!" kuulu toisten huuto olkkarist, ja mä katoin niit tyhmänä suu auki. " Ei hitto. Ei teidän ois tarvinnu mitään järjestää." sanoin yllättyneenä, mutt hymy loisti kuitenkin mun kasvoilla. Katoin Tomiin hymyillen, joka seiso mun vierellä. Kallistin hieman mun päätä. " Kerroitko sä noille ett mulla on tänään synttärit?" kysyin Tomilt, ja se virnisti ilkikurisesti. " Joo, halusin yllättää sut. " Tom sano hymyillen mulle, ja työns mut olkkariin istuu. Ne anto mulle pienen, litteän paketin. " Me ei tiedetty msitä pidät, mutt, toivottavasti pidät tästä." Bill sano hymyillen. " Enköhän." vastasin hymyillen, ja aukasin paketin varovasti. Nostin sieltä esiin hopeisen valokuvakehyksen, jossa oli valokuva kaikista heistä neljstä.. " Aww... Sulosta.. Kiitti paljon.." sanoin ja halasin heitä jokaista. " Haluttiin vaan varmistaa, ettet unoha meitä koskaan." Bill sano, ja hymyilin hellästi. " Heii, en mä ois muutenkaan unohtanu teit koskaan.." sanoin lempeesti ja hymyilin.
Sit ne kanto olkkariin kaikkee syömistä ja muuta. Me mässättiin niit, ja katottiin leffa.

Sitten, me mentiin ulos, ku sisällä alko olee tunkkast. Me mentiin Tomin kaa laiturille kahestaan ja seisottiin siell, ja katottiin järvelle. " Mulla ois sulle viell jotain." Tom sano sitten, ja käännyin sitä päin ja katoin sitä ihmeissäni. " Ei sun tartte antaa mulle mitään, te ootte antanu jo ihan tarpeeks. " sanoin, mut Tom anto mulle silti lahjan. Se oli kapea laatikko. Katoin Tomii arvellen lahja kädessäni, ja aukasin sit sen. Kun mä sain sen auki, mun suu totaalisesti loksahti auki. Katoin hämmentyneenä kaulakorua, jota olin pitkään halunnut, jota olin vasta ihastellut kaupan ikkunasta. " Mistä sä tiesit ett haluun tälläsen?" kysyin yllättyneen ja katoin Tomii. " Kysyin äitiltäs, kun näin sen keskustass." Tom sano, ja nyökkäsin hymyillen. Katoin sit koruu, mut sulin laatikon.
" En mä voi ottaa tätä, Tom." sanoin ja ojensin laatikkoa takas. Tom kahto mua tyhmänä. " Mikset vois?" Tom kysy.
" Tää koru on maksanu yli 200 euroo! Siks en voi ottaa sitä.." sanoin, mut Tom ei suostunu ottaa sitä takas. " Niin, mut mä halusin antaa sen sulle. Mä haluun, et sä otat sen." se sano mulle vaativasti, ja otti sitten korun rasiasta. Se käänti mut ympäri ja laitto korun mun kaulaan. Laskin laatikon käsistäni, ja kosketin korua. Katsoin sitä, ja käännyin sit kattoo Tomia.
" Kiitos Tom... kiitos.." sanoin hiljaa, ja katoin Tomii silmiin. Tom nyökkäs hiljaa, kattoen mua.
Me katottiin vaan toisiimme silmiin, ja se tuntu tulevan vaistomaisesti. Mä liikahin lähemmäs Tomia, kun Tom kumartu hieman tuoden kasvojaan lähemmäs mun omia, ja mun silmät painu kiinni, kun meidän huulet koskettivat toisiaan. Mä tunsin, kuinka mä sytyin liekkeihin. Se oli erilaista, kuin Alexin kanssa, täysin erilaista. Vastasin Tomin suudelmaan hellästi, ja kiedoin käteni rastapään kaulalle. Tom kietoi kätensä mun lanteille. Tom suuteli omalla, ihanalla tavallaan. Se oli niin hellä suudelma, ja olin sulaa vahaa Tomin edessä. Mun jalat ois varmasti pettäny alta, jos Tom ei ois pitäny musta kii. Tunsin ku rastapään käsi hivuttautu mun takamukselle, ja vedin sen takaisin ylemmäs, ja virnistin kevyesti. Painoin mun huulet takas Tomin huulille, ja suutelin sitä lempeästi, pehmeesti. Rastapää vastas siihen suudelmaan, ja se oli kaikkein pisin suudelma, mikä mulla koskaan on ollut.
Irtauduttiin koht, ja katoin Tomii hymyillen. Mun silmät säteili taas pitkästä aikaa, ja mä olin taas normaalii ilosempi.
" Mary-Kate... Mä haluun antaa sulle mun sydämen.. Jos sä vaan otat sen.. Etkä murskaa sitä.." Tom sano mulle, ja mä katoin sitä silmiin. Ymmärsin, mitä Tom tarkotti. Se halus olla mun kaa, mut ei, jos se on mulle vaan leikkikalu. Nyökkäsin Tomille, ja pyyhkäsin kyyneleen mun poskelt. Tom on herttainen, luotettava, herkkä, ihana poika, ihanin, kenet olen koskaan tavannut. Tom ei oo niinku Alex, täysin erilainen. " Mä en haluu olla Tom kenenkää muun kanssa, ku vaan sun." sanoin rastapäälle, ja painoin suukon sen huulille. " Hei kyyhkyläiset, tulkaa sisälle sieltä jo!" kuultiin Billin huuto, ja naurahin hiljaa. Otin Tomin kädest kiinni ja lähettiin sisälle. Katsahin kelloo seinäll, aika oli kulunu nopeesti, sillä kello oli jo 22.20. " Oho.. Kello on jo aika.. paljon..." mumisin lähes itsekseni. "Ennenku kysyt mitään, niin mä luulen et mun on pakko mennä himaan yöks... Ku faijja ja mutsi on kuitenki koton, ja jos ne huomaa et en oo koton, ne hälyttää varmaan koko paikan ettimään mua.." sanoin Tomille, kun näin, et se aiko kysyy jotain. Tom nyökkäs hieman pettyneen.. " Nähään huomenn. jooko?" kysyin Tomilt ja kallistin päätäni. " Totta kai." Tom sano, ja hymyilin pienesti. Kurotin suutelee sitä nopeesti, ja sit lähin kotiin.

Mä menin suoraan mun huoneeseen äänettömästi, mut joku ootti mua mun huoneess, kun mä menin sinne...

1519686.jpg